Liberté-vakantiehuizen is de grootste aanbieder van vakantiehuizen in Normandië en Bretagne. In een markt vol deelplatformen, onderscheidt Liberté zich door persoonlijke service. Ze kennen ieder vakantiehuis én hebben de beste tips voor een leuke vakantie in Noord-Frankrijk. Deze expertise moest terugkomen in de nieuwe vormgeving van het platform, evenals een sterkere focus op conversie.
 

Van het resultaat kregen wij echt zin in vakantie; een inspirerend platform in een fris nieuw jasje. Maar vooral de resultaten van het redesign waren verfrissend. Het almaar dalende conversieratio steeg met 14%, op mobiel zelfs met 52%. 

Highlights

  • Onderzoek naar conversieknelpunten via Hotjar en Google Analytics
  • UX en webdesign website en reserveringsmodule
  • Front-end development

Design

UX design
Ontwerp reserveringsmodule
Opfrissen huisstijl

Techniek

Front-end ontwikkeling (back-end ontwikkeling door externe partij)
Mobiel design

Marketing

Online vindbaarheid
Google Ads
Social media beheer

 

Meten is weten

We begonnen dit project met een uitgebreid onderzoek naar conversieknelpunten. Inzichten uit Google Analytics en HotJar vormden de basis voor het redesign van het platform. Met als belangrijkste vraag: hoe kun je eenvoudig een huisje boeken op mobiel? Dat resulteerde in gedetailleerde wireframes die de flow laten zien op desktop én mobiel. Daarna volgde het definitieve design, met als resultaat een fris én gebruiksvriendelijk platform.

dl_screenshot_liberte.jpg
dl_screenshot_liberte_2.jpg
macbook-frame

Snel een huisje boeken op
je mobiel

Een snelle en soepele gebruikservaring op mobiel is essentieel voor Liberté-vakantiehuizen. Het percentage mobiele bezoekers én boekers werd steeds groter. Het moest via de mobiele website even eenvoudig worden om een vakantiehuis te boeken als via de desktopversie. Het ontwerp helpt mobiele gebruikers door een doordachte navigatiestructuur, witruimte op de juiste plekken en intuitief werkende elementen. Het resultaat mocht er zijn: dit jaar boekte ruim 50% meer mensen een vakantiehuis via hun mobiel.

 

Mockup Liberté-vakantiehuizen

Inspiratie voor je volgende vakantie

Wat gaan we deze vakantie doen? Leuke uitstapjes met de kinderen, een mooie wandeltocht. Of lekker uitwaaien aan zee? Een vakantiehuisje boeken is méér dan alleen prijzen vergelijken en reserveren. De orientatiefase van vakantiegangers wordt steeds langer. Bovendien speelt internet en social media een steeds grotere rol tijdens die zoektocht. We deden zoekwoordenonderzoek naar het orientatiegedrag van mensen en schreven blogs die aansluiten bij hun vragen. 

Ook een totaalaanpak nodig voor jouw reiswebsite?

Let's meet

Het Liberté-vakantiehuizen team

Meer weten? Wij helpen je graag!

Max Kerkhoffs

Max Kerkhoffs

Designer

+31 24 302 00 33 max@lookinsharp.nl

Jelle Althuizen

Jelle Althuizen

Marketing director

+31 6 53 71 04 29 jellealthuizen@leadbouwers.nl

Jelle Streefkerk

Jelle Streefkerk

Front-end Developer

+31 24 302 00 15 jelle@bluenotion.nl

let's work together

Stuur ons een mailtje

info@digitallayers.nl

Of als je liever belt

024 - 20 22 673

Ben je een echte doorpakker?

let's meet