Nét tijdens het avondeten gebeld worden met de vraag om van energiemaatschappij te switchen, of tijdens het shoppen een “gratis” krant aangeboden krijgen; daar zit toch niemand op te wachten? Je potentiële klanten zo benaderen wekt irritatie op en is echt niet meer van deze tijd. Wat wél werkt, is langzaam maar gestaag interesse wekken bij je potentiële klant voor jouw product of dienst; inbound marketing! 

Wat houdt inbound marketing in?

Kort gezegd draait Inbound marketing om het wekken van de interesse van jouw potentiële klanten, al voor dat ze actief op zoek zijn naar jouw product of dienst. Zie jezelf niet enkel als een aanbieder van een product of dienst, maar als een kennisdeler die graag mensen helpt en voorziet van informatie. Dit kun je heel mooi laten blijken door het delen van content in de vorm van blogs, nieuws en tips. Zo zorg je ervoor dat jouw content gaat werken als een magneet, het trekt potentiële klanten naar je website. Met een goede inbound marketingstrategie weet je deze bezoekers niet alleen aan te trekken, maar vervolgens ook langer vast te houden én om te zetten tot tevreden en loyale klanten. 

Om dat te realiseren is het van belang potentiële klanten al vroeg in hun klantreis aan jouw merk of onderneming te binden. Hoe je dit doet? 

  • Bepaal de juiste doelgroep
  • Voorzie hen van de juiste content
  • Via de voor hen juiste kanalen 
  • Op het moment dat zij daar interesse in hebben

Met inbound marketing hanteer je daarbij een geïntegreerde aanpak, wat inhoudt dat je meerdere marketingkanalen inzet om jouw doel te realiseren. 

Voordat je relevante content kunt aanbieden, is het van belang om een goed beeld te krijgen van jouw doelgroep. Door middel van buyer persona’s maak je profielen van jouw ideale, potentiële klanten. Zie een buyer persona als een echt persoon, waartegen je daadwerkelijk zou kunnen praten. Met deze gedetailleerde omschrijving van een ideale klant kun je je beter inleven in de vragen, problemen of uitdagingen waar jouw potentiële klanten tegenaan lopen. Door middel van marketing-automation software als Hubspot kun je vervolgens workflows inrichten waardoor persoonlijke content op het juiste moment bij jouw doelgroep terecht komt. Vandaag ingeschreven voor de nieuwsbrief? Volgende maand automatisch een mailtje met bijvoorbeeld een leuke aanbieding!

Hoe helpen wij jou met inbound marketing?

Aan de slag gaan met inbound marketing is niet iets wat je zomaar even doet. Het is echt een nieuwe fase in jouw marketing, en ook sales, activiteiten. Wij helpen je dan ook graag met het opzetten van jouw inbound strategie. We kijken samen naar welke doelgroepen voor jouw bedrijf interessant zijn en stellen aan de hand daarvan buyer persona’s op. We geven invulling aan de contentstrategie en implementeren voor jou de meest geschikte inbound marketing software. 

Ben je benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met het uitstippelen van een inbound marketingstrategie? Of het opzetten van workflows in Hubspot? Neem dan gerust contact met ons op of kom eens langs voor een goed gesprek.

Jelle Althuizen

Meer weten?
Bel of mail Jelle Althuizen

let's work together

Stuur ons een mailtje

info@digitallayers.nl

Of als je liever belt

024 - 20 22 673

Ben je een echte doorpakker?

let's meet