Do Spaces

The space to be

DO Top

Hoe vertaal je de kernwaarden gastvrij, verbindend en persoonlijk naar een visuele identiteit voor een modern Grand Café? En, hoe zorg je dat die zowel de werkende mens als de recreatieve bezoeker aanspreekt? Do Spaces moest een plek zijn waar werk en ontspanning naadloos samenvloeien.

Digital Layers ontwikkelde een complete, handgemaakte branding die het warme en menselijke karakter van Do Spaces laat zien. Door middel van custom illustraties, een passend kleurenpalet en nog veel meer, hebben we een merk gecreëerd dat uitnodigt voor een snelle koffie-to-go óf een uitgebreid werkoverleg.

Dorothé Kasperts

Met een warm hart en een missie die verder gaat dan alleen koffie schenken, richtte Dorothé Kasperts Do Spaces op. Als eigenaar van de koffiezaak laat ze zien dat ondernemerschap draait om mensen: ze steekt regelmatig zelf de handen uit de mouwen in de zaak en staat altijd open om te leren van haar team. Haar idee is simpel maar krachtig: iedereen moet zich welkom voelen bij Do Spaces.

Met liefde gemaakt

We ontwikkelden een reeks custom illustraties die dienen als de grafische elementen van Do Spaces. Deze illustraties vertalen de kernwaarden persoonlijk, verbindend en gastvrij naar een moderne visuele taal. In plaats van strakke vormen kozen we voor speelse, handgetekende lijnen en gestileerde illustraties. Dit deden we van producten zoals de taart en de koffiekop, maar ook van een laptop en lopende benen voor op de to-go bekers. Hierdoor is niet alleen een unieke en herkenbare stijl gecreëerd, maar lijkt het ook alsof de huisstijl met liefde en de hand is gemaakt (net zoals bestellingen bij Do Spaces). Het logo van Dorothé vormt het middelpunt, hierdoor straalt elke verpakking of menukaart een gevoel van warmte en gastvrijheid uit.

Een krachtig maar warm palet

De volledige branding van Do Spaces is opgezet om “een gastvrije en verbindende plek die naadloos overloopt tussen werk en vrije tijd” visueel te kunnen communiceren. Om de "moderne vibe" van het Grand Café te realiseren, kozen we voor een krachtig maar warm palet. Het diepe donkerbruin en het zachte beige leggen de basis voor kwaliteit en de klassieke koffie-ervaring. De energieke rood/terra accentkleur maakt de 'energie' en 'betrokkenheid' van het café visueel. De typografie volgt dit contrast: een stevig, blokachtig lettertype zorgt voor een moderne en opvallende uitstraling, terwijl een rustiger lettertype voor leesbaarheid zorgt. Deze elementen, in combinatie met de illustraties, worden consequent doorgevoerd op elk contactmoment (van koffiebeker tot website). Zo zorgt de branding ervoor dat de gasten zich welkom voelen, nog voordat ze hun eerste slok koffie hebben genomen. 

Een digitale ontzorger

Naast de visuele identiteit, ontwikkelden we ook de website als verlengstuk van het fysieke café. De site is ontworpen met de doelgroep in gedachten en zorgt voor een verbinding tussen de verschillende mogelijkheden die Do Spaces biedt. De illustraties en het warme kleurenpalet creëren consistentie en sfeer, terwijl de duidelijke navigatie de gebruiker snel naar de nodige informatie leidt. Zoals de sectie ‘Spaces’, waar naast het Grand Café zelf ook de vergaderruimtes worden getoond als ideale zakelijke locaties. Zo fungeert de website als een digitale ontzorger die perfect op de visie van Do Spaces aansluit. Bekijk hier de site.


Meer werk

Bekijk alles