De NN Zevenheuvelenloop is al jaren dé herfstklassier van Nederland. 7 of 15 kilometer hardlopen door het glooiende Nijmeegse landschap, dat doen ieder jaar ruim 30.000 mensen.


Begin 2019 zocht Stichting Zevenheuvelenloop een partner die een nieuwe branding, communicatiemiddelen en campagnes kon verzorgen. De focus was het laten groeien van alle lopen (NN Zevenheuvelenloop, Marikenloop en Stevensloop) die de stichting organiseert. We ontwikkelden een concept en website die recht doet aan de NN Zevenheuvelenloop. We kozen voor veel beeld; deze kunnen immers de sfeer van de NN Zevenheuvelenloop het beste uitstralen. Tegelijkertijd was het belangrijk dat de focus van de website duidelijk en goed lag op de praktische kant van de loop. Iedereen moet voorafgaand en tijdens het evenement snel een antwoord vinden op zijn vraag.

Highlights
 
  • Transformatie look and feel van het event
  • Praktische informatie altijd bij de hand
  • Directe koppeling instagramfeed
  • Vernieuwde marketingstrategie

Design

Conceptonwikkeling
Branding
Webdesign

Techniek

Webdevelopment

Marketing

Online advertising
Social media
Webanalytics

Het mooiste parcours van Nederland

Een goed verzorgd hardloopevenement met een topsfeer in de herfst. Dát wilden we uitstralen met de nieuwe website voor de NN Zevenheuvelenloop. Het gebruik van duidelijke beelden en mooie video's was hierbij zeer belangrijk. Het kenmerkende hoogteprofiel van de loop zie je als brandvisual terug op verschillende plekken zowel online als offline. Het doel van de lopers is immers: overwin de heuvels.

dl_screenshot_7H-1.jpg
dl_screenshot_7H-2.jpg
dl_screenshot_7H-3.jpg
dl_screenshot_7H-4.jpg
macbook-frame

Optimale user experience

De NN Zevenheuvelenloop staat bekend als een goed georganiseerd evenement. Lopers willen alle praktische informatie dan ook makkelijk en snel op de website kunnen terugvinden. We hebben daarom een website ontwikkeld met een optimale user experience. Daarnaast is de website zo ingericht dat hij ook op mobiel overzichtelijk alle informatie weergeeft. Op deze manier overtuigen we niet alleen geïnteresseerde lopers om zich in te schrijven, maar ook voorzien we de ingeschreven lopers van alle praktische informatie. 

Mockup NN Zevenheuvelenloop

Overtuigende online marketing campagnes

Fanatieke hardlopers doen ieder jaar mee aan de NN Zevenheuvelenloop of Zevenheuvelennacht. Echter, doordat het aanbod van hardloopwedstrijden steeds groter wordt, moeten we de loper blijven enthousiasmeren om zich in te schrijven. We hebben daarom verschillende social media campagnes ontwikkeld waarbij we gebruik maken van diverse targetingmethoden (waaronder look-a-like audiences) om een grote, maar relevante doelgroep te benaderen. Remarketing campagnes zorgen er tenslotte voor dat geïntereseerde lopers zich ook daadwerkelijk inschrijven.

Ook interesse in adverteren op Facebook/Instagram?

Let's meet

Het NN Zevenheuvelenloop team

Meer weten? Wij helpen je graag!

Dorien Duijsings

Dorien Duijsings

Project manager & online marketeer

+31 24 301 03 07 dorien@digitallayers.nl

Paul Martina

Paul Martina

Creative director

+31 6 44 62 71 36 paul@digitallayers.nl

Jelle Streefkerk

Jelle Streefkerk

Front-end Developer

+31 24 302 00 15 jelle@bluenotion.nl

let's work together

Stuur ons een mailtje

info@digitallayers.nl

Of als je liever belt

024 - 20 22 673

Ben je een echte doorpakker?

let's meet