Content

Copywriting

Banner Copywriting | Digital Layers
Elskenissen 03021

Anouk Biesters

Marketing strateeg

Een website is natuurlijk leuk, maar aan een lege website heb je eigenlijk nog niks. Je website vul je vaak met webteksten. Dit zijn niet zomaar lappen tekst waarin je informatie geeft over je bedrijf en je diensten. Webteksten bepalen of, en hoe je gevonden gaat worden op internet en hoe je overkomt naar je potentiële klanten. Oftewel: goede webteksten kunnen beslissend zijn voor het succes van je website!

Er zijn verschillende manieren om online te communiceren via tekst. Zo zijn er blogs, infographics, klantcases en whitepapers. Allen bestaan ze om te informeren, maar ze vervullen ook allemaal een ander doel. In een blog ga je bijvoorbeeld dieper in op een specifiek onderwerp dat interessant is voor jouw doelgroep, terwijl je in een klantcase je expertise laat zien op een bepaald gebied. 

Voordat je begint met het schrijven, moet je dus bedenken wat het doel van de tekst wordt. Wil je enkel informeren en inspireren? Of wil je dat men tot aankoop overgaat of zich inschrijft voor de nieuwsbrief? Het is belangrijk om goed na te denken hierover, zodat je heel gericht kan gaan schrijven. 


Tone of voice
Vervolgens ga je na wie de doelgroep van jouw tekst is. Hoe worden deze mensen het liefst aangesproken, met u of met jij? Welke woorden werken voor hen activerend en bij welke haken ze af? De manier van schrijven pas je aan op de interesses van de gewenste lezers. Houd hierbij rekening met het leesniveau van de lezer. Zorg dat jouw tekst niet te complex is, zodat je doelgroep hem begrijpt en graag verder leest. 


Zoekwoorden
Denk er ook aan op welke woorden je gevonden wilt gaan worden. Bij welke zoekopdracht moet jouw doelgroep bij jouw webtekst uitkomen? De woorden in die zoekopdracht moeten regelmatig in jouw tekst terug te vinden zijn. Op die manier kan Google jouw pagina opsporen en bovenaan de zoekresultaten laten zien aan jouw beoogde publiek. Dit kan doorslaggevend zijn voor het aantal weergaven van jouw website, omdat men meestal op één van de bovenste zoekresultaten klikt. Probeer dit zo natuurlijk mogelijk te doen; ga het zeker niet forceren. Ook synoniemen kunnen hier interessant zijn! 


Content marketing
Digital Layers helpt jou graag met het optimaliseren van je online content. We onderzoeken je bestaande webteksten op hun vindbaarheid en hoe goed ze jouw doelgroep kunnen activeren. Ook kunnen we content voor jouw website schrijven. Onze contentspecialisten verdiepen zich helemaal in jouw doelgroep en jouw manier van schrijven. 

Benieuwd wat Digital Layers voor jou kan betekenen op het gebied van copywriting? Let’s meet!

Meer weten over copywriting?

Anouk, marketing strateeg