Wat als wij je vertellen dat door slim en optimaal gebruik te maken van data, je met evenveel volume een hoger conversiepercentage kan behalen? Klinkt goed? Lees dan vooral snel verder!

Datastromen

Alleen al op je website kun je veel te weten komen over je doelgroep. Je volgt welke pagina’s men bekijkt, hoe lang ze op die pagina zitten, op welke manier ze door je website navigeren en welke informatie vooral bekeken wordt. Daarnaast haal je nog informatie uit je advertentie campagnes, je email marketing en natuurlijk pluis je Google Analytics helemaal uit voor alle mogelijke informatie. 
De grote vraag is nu, hoe maak je optimaal gebruik van deze data? Wat is wel interessant en wat is minder interessant? En vooral, hoe gebruik je deze data om meer conversies te krijgen? 

Data optimaliseren

Om meer uit al deze data te halen is het van belang dat je hier gestructureerd mee aan de slag gaat. Wij helpen je daar graag mee. We kijken samen naar de data die je al verzameld en kijken welke data je nog nodig hebt om het beste uit je website te halen. 
Wat je zelf al kan doen is even een stap terug nemen. Wat is ook al weer het doel? Op welke vragen wil je antwoord? Met antwoorden op deze vragen kom je al dichterbij de databronnen die je echt nodig hebt. 
Digital Layers kijkt samen met jou naar de vragen die je hebt en aan de hand daarvan lichten we al je databronnen door om voor jouw bedrijf de beste oplossing te vinden. 

Omzetten in conversies

Al deze mooi gestructureerde data kunnen we nu gaan omzetten in het verhogen van het aantal conversies. Dat doen we door te kijken naar waar de knelpunten zitten. Op welke pagina van je website stapt men veelal uit? Is het bestelproces te lang of misschien wel te kort? Dit soort kleine aanpassingen aan je website kunnen al een wereld van verschil maken. Doe er genoeg en je zult zien dat het aantal conversies omhoog gaat, zonder daar meer bezoekers voor nodig te hebben.
Ook in de zakelijke markt is het optimaliseren van conversies belangrijk. Dit doen we bijvoorbeeld door het inzetten van marketing automation software vanuit een inbound filosofie, om zo je leads door de klantreis te begeleiden. 

We zetten onder andere de volgende methoden in om conversie van onze klanten te optimaliseren:

  • A/B testen
  • Digitale winkelwagen verbeteren
  • User feedback
  • Usability analyse
  • Implementatie van beoordelingssoftware
  • Marketing automation

Benieuwd wat Digital Layers voor jou kan betekenen in je conversie optimalisatie? Let’s meet! 

Jelle Althuizen

Meer weten?
Bel of mail Jelle Althuizen

let's work together

Stuur ons een mailtje

info@digitallayers.nl

Of als je liever belt

024 - 20 22 673

Ben je een echte doorpakker?

let's meet