Online adverteren is een steeds belangrijker onderdeel in de marketingstrategie. Maar waarom zou je kiezen voor een online campagne en niet voor een billboard langs de snelweg? Of een advertentie in een lokale krant? 

Naast dat men zich grotendeels naar de online wereld heeft verplaatst, zit een groot verschil tussen online en offline adverteren in de meetbaarheid van je campagnes. Online advertenties brengen ontzettend veel data voort waarmee je tot in de kleinste details de prestaties van je campagnes kan beoordelen en dus ook verbeteren. 

Online advertenties zijn daarom een uitstekende manier om jouw merk of onderneming onder de aandacht te brengen van nieuwe en huidige klanten. Waar een offline advertentie vaak tijdelijk is (de krant gooi je immers na een paar dagen weer weg), kunnen online advertising campagnes net zo lang draaien als jij dat wilt. Sterker nog, je kan op ieder moment je advertentie aanpassen! 

Waar kun je online adverteren?

Het internet is oneindig groot, er zijn dan ook oneindig veel plekken waar je kan adverteren. Daarom is het verstandig om een keuze te maken waar je wil adverteren. Kanalen die hun waarde hebben bewezen zijn bijvoorbeeld:

  • Google Ads en Bing (SEA)
  • Google Shopping (voor als je een webshop hebt) 
  • Social media (denk aan Facebook en Instagram)
  • LinkedIn

Via welke van deze kanalen je het meeste rendement uit je advertenties kan halen ligt er niet alleen aan in welk vakgebied je je bevindt, maar ook waar jouw doelgroep zich het beste laat benaderen. Wij helpen je graag bij het vinden van de voor jouw meest effectieve platformen.

Hoe zetten wij online adverteren in?

Je zet natuurlijk niet zomaar een advertentietekst online. Om echt het meeste uit je advertenties te halen beginnen we met een uitgebreid onderzoek. Met onderstaand stappenplan verzekeren we je van een passende digitale strategie in jouw online advertising:

  1. We analyseren samen de mogelijkheden. Wat wil je bereiken met je online advertenties en hoe kunnen we dat het beste verwezenlijken?
  2. Aan de hand van de doelstellingen onderzoeken we welke platformen voor jou het meest geschikt zijn. Met een doelgroep en concurrentie-onderzoek bepalen we de beste strategie.
  3. Samen geven we invulling aan de campagnes. Wat wordt de boodschap? Hoe lang gaan de campagnes draaien? Wat mag het kosten? Vragen waar we samen met jou antwoord op geven.
  4. We zetten de campagnes online en monitoren de resultaten. We kijken waar de verbeterpunten zitten en passen zo nodig de advertenties aan.

Met dit stappenplan verzekeren wij je ervan dat jouw advertenties op de juiste plekken door de juiste mensen worden gezien en natuurlijk dat er op wordt geklikt! 

Er zijn erg veel opties en mogelijkheden wanneer je aan de slag wilt gaan met online advertising. Wat zijn je doelstellingen? Welke boodschap past hier het beste bij? Op welke kanalen is jouw doelgroep aanwezig? En hoe haal je het beste rendement op online adverteren? Vragen waar onze online marketing specialisten je graag verder mee helpen! 
Neem daarom eens contact op of kom langs voor een goed gesprek. 

Jelle Althuizen

Meer weten?
Bel of mail Jelle Althuizen

let's work together

Stuur ons een mailtje

info@digitallayers.nl

Of als je liever belt

024 - 20 22 673

Ben je een echte doorpakker?

let's meet