Social media valt tegenwoordig niet meer weg te denken uit  het dagelijkse leven, en is dan ook onmisbaar bij het genereren van leads. Een transparante en consistente presentatie van je bedrijf op social media geeft jouw klanten een vertrouwd gevoel, wat het voor hen makkelijker maakt om over te gaan tot contact of aankoop. Daarnaast draagt laagdrempelig en snel contact, via bijvoorbeeld Facebook Messenger, bij aan een uitstekende klantenservice. 

Facebook

Met 1,5 miljard dagelijkse gebruikers is Facebook het meest gebruikte social media netwerk ter wereld. Een Facebook-profiel is daarom essentieel voor de online aanwezigheid van je bedrijf. Door persoonlijke en unieke content op jouw bedrijfspagina te posten, delen (potentiële) klanten jouw berichten met hun contacten. Zo bouw je langzaamaan een virtuele klantenbase op, die je vervolgens betrokken kunt houden door regelmatig te posten. Wat voor type berichten je plaatst en wanneer die je plaatst heeft invloed op hoe vaak jouw volgers je bedrijf te zien krijgen. Dit is afhankelijk van het algoritme van Facebook, wat elk jaar weer verandert. Het is daarom belangrijk om je social strategie continu te blijven monitoren, wij helpen je hier graag bij! 

Instagram 

Instagram is op het moment keihard aan het groeien in Nederland. Als een van de weinige platforms staat bij Instagram visuele content bovenaan het prioriteitenlijstje. Dat komt goed uit voor jou als adverteerder, want mensen zijn van nature gevoeliger voor beelden dan voor tekst of audio. Dit maakt Instagram een ideaal platform om de identiteit van jouw merk of bedrijf aan je doelgroep over te brengen. 
Daarnaast is Instagram hét platform om de interactie aan te gaan met je volgers. De betrokkenheid via Instagram is namelijk relatief hoger dan via andere platforms: volgers liken, reageren en delen berichten eerder dan via andere sociale media. 

LinkedIn

Ook voor B2B-bedrijven kan sociale media interessant zijn. Denk dan met name aan LinkedIn, het grootste zakelijke online platform van dit moment. Op LinkedIn bereik je je zakelijke doelgroep, die je op andere platforms moeilijker kan vinden. 
Door te posten op je bedrijfspagina houd jij je klanten en andere stakeholders op de hoogte van je nieuwste producten en laatste evenementen. Deel interessante kennis of blogs met hen om ze betrokken te houden bij jouw bedrijf. Bovendien kun je op LinkedIn precies zien wie voor jou een interessante lead is, doordat profielen vaak opleiding, werkervaring en locatie bevatten. 

B2b focus

Heb jij een B2B-bedrijf en heb je interesse in het genereren van nieuwe B2B klanten? Naast het beheren van jouw LinkedIn-profiel kunnen wij aan de slag gaan met LinkedIn Ads en andere waardevolle kanalen om jouw conversiepercentage te verhogen. Bekijk hier wat we voor jou kunnen betekenen. 

Met de razendsnelle technologische ontwikkelingen van tegenwoordig verandert social media constant. Om jouw marktaandeel te veroveren en deze te behouden is het daarom van belang om op tijd een social media-profiel aan te maken en deze continu te beheren en te optimaliseren.  

Heb jij te weinig tijd om de social media van jouw bedrijf te beheren, of weet je er niet genoeg vanaf? Wij nemen dit graag voor jou uit handen. Naast Facebook, Instagram en LinkedIn kunnen wij ook andere social media beheren zoals SnapChat, YouTube, Pinterest of TikTok. Met behulp van handige CRM-systemen zorgen we ervoor dat de juiste berichten op de juiste momenten worden geplaatst. Hierbij hanteren we een consistente tone-of-voice en branding, die bij jouw bedrijf past. 

Benieuwd wat Digital Layers voor jou kan betekenen op het gebied van social media beheer? Let’s meet!

Jelle Althuizen

Meer weten?
Bel of mail Jelle Althuizen

let's work together

Stuur ons een mailtje

info@digitallayers.nl

Of als je liever belt

024 - 20 22 673

Ben je een echte doorpakker?

let's meet