De layers van de logo's

Behind the logo's

Elskenissen 01934

Bram Kainama

Designer

In sommige gevallen is de betekenis van een logo direct herkenbaar, terwijl er achter andere ogenschijnlijk eenvoudige ontwerpen een doordachte betekenis schuilgaat. Hoe gaat een designer eigenlijk te werk om een visueel symbool te creëren dat niet alleen esthetisch aantrekkelijk is, maar ook de essentie van een merk weerspiegelt? In dit blogartikel geven we, aan de hand van drie voorbeelden, een klein inkijkje het boeiende ontwerpproces achter logo's.

BeGreen

BeGreen

BeGreen gelooft dat de toekomst van energie efficiënt, milieuvriendelijk en slim moet zijn.

BeGreen ontleent zijn kenmerkende beeldmerk aan het eenvoudige plus-teken, wat symbolisch staat voor verschillende essentiële waarden. De plus vertegenwoordigt niet alleen duurzame energie, maar ook positiviteit, elektriciteit en schaalbaarheid. Voor BeGreen is schaalbaarheid van groot belang, aangezien het bedrijf streeft naar voortdurende innovatie op het gebied van duurzame energie. 

Voor het kleurgebruik van BeGreen hanteren we een gevarieerd palet. De uitstraling is gericht op duurzaamheid en innovatie, met een sterke focus op de klant. Door verschillende kleuren te combineren, wordt de dynamiek en flexibiliteit van het merk op treffende wijze weerspiegeld. Een merk dat continu streeft naar vernieuwing met de behoeften van de consument in het achterhoofd.

CashOut

Met CashOut kiezen je werknemers zelf wanneer ze een deel van hun verdiende loon laten uitbetalen.

Het logo van Cash Out is gevormd door de samensmelting van de letters 'C' en 'O', die respectievelijk staan voor de woorden 'Cash' en 'Out'. Deze twee letters zijn gecombineerd tot een rond, gestroomlijnd, sympathiek en simplistisch logo, dat naadloos aansluit bij de eenvoud van hun dienstverlening.

Digital Layers

Alles-in-één digitaal bureau.

Voor de ontleding van het laatste logo, ons eigen Digital Layers logo, gaan we vijf jaar terug, toen drie organisaties op het gebied van Design, Marketing en Techniek samenkwamen tot Digital Layers. Het beeldmerk is ontstaan uit deze synergie en is opgebouwd uit diverse lagen, elk een symbool voor de verschillende disciplines binnen onze organisatie. Daarnaast vangt het de dynamiek van ons als digital agency.

Een passende uitstraling en stijl voor jouw merk?

Wij vertellen je er graag meer over.

Contact