De financiële sector heeft te maken met grote maatschappelijke uitdagingen, variërend van nieuwe wetgeving tot de implementatie van een nieuw pensioenstelsel. De vraag naar jong, ambitieus en goed opgeleid personeel in de finance branche is hoog. Al meer dan 25 jaar verbindt AP Support talent aan de markt.
Al meer dan 25 jaar verbindt AP Support talent aan de markt. Maar jong talent is kieskeurig en de financiële sector heeft een stoffig imago. Daarom kwam AP Support bij ons met de vraag "hoe enthousiasmeren we starters op de arbeidsmarkt voor een carrière in de financiële wereld?"
AP Support wilde haar onderscheidend vermogen nadrukkelijker tot uiting brengen, zowel richting de kandidaat als opdrachtgever. Samen committeerden we ons ook aan de commerciële doelstelling om de instroom van het aantal trainees met 50% te verhogen. Een flinke, maar haalbare, doelstelling!
Onze samenwerking begon met een aantal workshops om AP Support, de doelgroep en het concurrentielandschap goed te leren kennen. Met deze informatie bouwden we aan het fundament: een pakkend merkverhaal en een frisse, herkenbare identiteit, passend bij het vertrouwde imago waar AP Support al 25 jaar aan bouwt. Een mooie uitdaging en langdurig partnership waar we nog steeds al onze expertises voor inzetten.
Onze samenwerking begon met het neerzetten van een frisse en herkenbare identiteit, passend bij het vertrouwde imago waar AP Support al 25 jaar aan bouwt. Het logo van AP Support bleef hetzelfde, maar kreeg wel een update. De basis voor de visuele identiteit is een dynamisch patroon, waarbij de vlakken die elkaar aanraken de verbinding symboliseert tussen AP Support en starters en opdrachtgevers.
Sollicitaties
Trainees
Branded zoekvolume
Om jong talent te bereiken ontwikkelden we een merkverhaal met als kern de belofte "Word een winnaar op de werkvloer". Want precies dát is wat AP Support anders maakt. Je bent geen nummer, maar volgt een op-maat-gemaakt traineeship, in combinatie met persoonlijke begeleiding van coaches, topsporters en alumni. Dit verhaal klinkt ook door in de wervingscampagnes, social posts en de recruitmentwebsite van AP Support.
De instroom van trainees vergroten, dat was ons primaire doel bij de ontwikkeling van de nieuwe website van AP Support. Het resultaat is een website geworden met een mix van verhalen, uitleg over het traineeship en seo pagina's, aangevuld met de nodige dosis beleving. Alle vacatures worden via een koppeling met RecruitNow ingeladen.
Als onderdeel van ons marketing partnership verzorgen we alle socials voor AP Support. De basis hiervan is ons strak georganiseerde content team. Zij bedenken communicatie formats, een contentkalender en organiseren shoots, interviews en montage. Met als resultaat een groot bereik onder de doelgroep, altijd met de juiste uitstraling en bijbehorend verhaal.
Online zichtbaarheid is belangrijk voor het aantrekken van nieuwe trainees. Op diverse kanalen bereiken we jong talent met een gelaagde boodschap. We zetten een mix van SEA campagnes, Meta & TikTok ads in om het verhaal van AP Support te vertellen én kandidaten online te laten solliciteren.
Door een combinatie van organische én betaalde campagnes committeren we ons ook aan de commerciële doelstelling om de instroom van het aantal trainees met 50% te verhogen.