Hoe zorg je vandaag de dag dat jouw bedrijf, dienst of product niet wegvalt in de alsmaar groeiende massa? Je moet opvallen en onderscheidend zijn, maar je wilt ook laten zien waar jouw merk voor staat. Met een sterke branding laat je zien dat jouw merk meer dan alleen een product of dienst is. En laat je zien waarom jij anders bent dat jouw concurrent. 

Waarom investeren in branding?

Wanneer er twintig anderen zijn die een gelijk product of dienst aanbieden, móet je opvallen. Maar het is niet alleen van belang de aandacht van jouw doelgroep te trekken, je wil ook een band creëren met jouw potentiële klanten. Een ijzersterke branding komt niet uit de lucht vallen. Maar wanneer je het goed doet, is het ontzettend waardevol: voor jouw merk én jouw klanten.  

Wat is branding?

Branding omvatten met één term is ambitieus. Hoe klanten jouw merk zien, wordt niet alleen bepaald door een logo of jouw product. Branding omvat een heleboel onderdelen die gezamenlijk jouw merk en merkwaarden communiceren naar de doelgroep. Je kan hierbij denken aan:

  • Merknaam
  • Logo / beeldmerk
  • Kleurschema
  • Typografie
  • Icons
  • Grid designs
  • Tone of voice
  • Tone of visual
  • Positionering

Branding bij Digital Layers:

→ Terug naar het begin
Een nieuwe branding vereist een doortastende aanpak maar geeft daarnaast veel voldoening. Je moet echt nadenken over de kernidentiteit en drijfveren van jouw bedrijf. Waar staat jouw merk voor? En waar wil je in de toekomst naar toe? Samen brengen we dit in kaart. Jouw verhaal is het startpunt van jouw nieuwe branding.

→ Wat hebben we al?
Wanneer we de identiteit van jouw merk op de tekentafel hebben liggen, verzamelen we alle andere belangrijke informatie die nodig is om een nieuwe branding op te zetten. Denk aan het doel dat je wil bereiken met een nieuwe branding. Maar ook jouw doelgroep en jouw persoonlijke verwachtingen en ideeën. 

→ Eerste concept
Met alle input in handen maken we een eerste concept. De eventuele nieuwe naam en logo is altijd het vertrekpunt. Vervolgens ontwerpen we alle andere items. 

→ Feedback loops
Op basis van de feedback werken we toe naar een uiteindelijk ontwerp. Branding is niet statisch, maar een proces. We maken daarom meestal gebruik van meerdere feedbackrondes per element. 

Het ontwerpen van een nieuwe branding voor een bedrijf, product of dienst is keer op keer een uniek proces. We drinken dan ook graag een kop koffie met je om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen. Interessant? Neem contact op met één van onze branding specialisten!

Paul Martina

Meer weten?
Bel of mail Paul Martina

let's work together

Stuur ons een mailtje

info@digitallayers.nl

Of als je liever belt

024 - 20 22 673

Ben je een echte doorpakker?

let's meet