Eromesmarko is een dynamische onderwijsinrichter, met ruim 100 jaar ervaring en meer dan 100 enthousiaste medewerkers. Van kleuterstoel tot kastenwand: duurzaamheid, kwaliteit en innovatie staat voorop. Samen met onderwijsinstellingen ontwikkelt Eromesmarko creatieve inrichtingsconcepten die bijdragen aan onderwijsvernieuwing. Oplossingen waarbij onderwijsmeubilair méér is dan een tafel of stoel om aan te werken.
Eromesmarko is een aantal jaar geleden ontstaan vanuit een fusie tussen Eromes en Marko. Sinds de samenvoeging van de twee schoolmeubelmakers is er veel veranderd. Een nieuwe productielocatie, een duurzamere werkwijze, maar bovenal een eigen, innovatieve visie op het gebied van onderwijsinrichting. De uitdaging? Eromesmarko weet waar het naartoe wil, maar de uitstraling en identiteit past niet bij wie ze (willen) zijn.
Eromesmarko is niet zomaar een onderwijsinrichter. Ze creëren een omgeving waarin men beter kan leren, lesgeven, werken en ontmoeten. Aan ons de taak om deze positionering te vertalen naar online. Een website die het verhaal goed overbrengt, er overzichtelijk uitziet en zorgt voor online leadgeneratie.
Hoog tijd om Eromesmarko echt te leren kennen! Interviews met medewerkers en klanten, persona workshops om de doelgroepen in kaart te brengen: met behulp van een uitgebreide interne en externe analyse krijgen we optimaal inzicht in de organisatie. Het resultaat? Een heleboel nuttige informatie, die we als basis gebruiken voor het merkfundament.
Door goed te luisteren, lezen en analyseren kwamen we tot een aangescherpte missie en visie. De belangrijkste merkwaarden laten zien waar Eromesmarko voor staat: ‘betrokken bij het onderwijs’, ‘100% hulpvaardig’ en ‘duurzame keuze’. Onze designers creërden vanuit dit fundament een nieuw logo, pay off, huisstijl en tone of voice die perfect aansluit bij Eromesmarko. Kenmerkend zijn de frisse kleuren, ronde hoeken en een beeldmerk dat is geïnspireerd op de merkwaarden.
De werkwijze van Eromesmarko is onderscheidend ten opzichte van haar concurrenten en komt prominent terug op de homepage. Daarnaast is er ruimte om mooie klantcases en unieke producten uit te lichten. Omdat de website continue in beweging is, bepaalden we met een zoekwoordenonderzoek en content workshop, de tone of voice en contentstrategie. Op deze manier kan het marketingteam zelfstandig aan de slag met de juiste content voor diverse doelgroepen.
Gebruikers uit Google
Pagina's per sessie
Snellere laadtijd
Merkfundament? Done! Positionering? Check! Wie gaat dit unieke verhaal naar buiten brengen? Juist, de medewerkers! Dat zijn de grootste ambassadeurs van het Eromesmarko merk en dragen bij aan een herkenbare en uniforme uitstraling.
Hoe we dat hebben aangepakt? De eerste stap is een ‘grande’ lancering voor alle medewerkers. Een inspirerende bijeenkomst, met een duidelijke boodschap. Inclusief customized quiz en goodiebag! Stap twee bestaat uit op maat gemaakte workshops voor de gehele salesafdeling, waarin we gezamenlijk de merkwaarden van Eromesmarko vertaalden naar praktische (sales)workshops voor onderwijsinstellingen.
workshops
Samen met het Eromesmarko team heeft ons projectteam een nieuw merkfundament, design, website en positionering neergezet. Tijdens het proces hebben we zes workshops gegeven, waarin deze onderwerpen aan bod kwamen. Onze designers, marketeers en techneuten hebben een resultaat geleverd waar wij én de klant trots op kunnen zijn.