James Horeca

Een badass branding met impact

Web 1920 – 11 (1)

James Horeca is hét platform waar horecatoppers en tophoreca elkaar vinden. Met een indrukwekkend team van meer dan 27.000 professionals en meer dan 400 opdrachtgevers, is er altijd een perfecte match beschikbaar voor de horeca, evenementen en festivals.

  • De uitdaging

    James is een bijzondere opdrachtgever voor Digital Layers. Sinds de oprichting zijn we nauw betrokken bij deze ambitieuze organisatie. Gedurende de jaren zijn we met ze meegegroeid en hebben we diverse uitdagingen samen aangepakt. In deze case nemen we jullie mee in de meest recente rebranding, waarbij we de uitstraling en manier van communiceren hebben aangepast om de beoogde doelgroep effectief aan te spreken.

  • Doelstellingen

    Jong, gedreven, met een diepgewortelde passie voor horeca en events, dat is waar James Horeca voor staat. En juist die elementen kwamen niet volledig tot hun recht in de oude huisstijl. De wens is een frisse, gedurfde uitstraling die aantrekkelijk is voor de jonge doelgroep, nauw aansluit bij bovenstaande waarden, en die op een manier wordt doorvertaald waardoor James Horeca opvalt tussen de concurrenten.

  • De aanpak

    Samen met James Horeca zijn we in de doelgroep gedoken. Wie willen precies aanspreken? Wat vinden ze belangrijk? En wat willen we vertellen? De antwoorden op deze vragen vormen de basis voor de vertaalslag naar een vernieuwde huisstijl, inclusief de gewenste toon en visuele uitstraling.

Van strik naar stropdas

Ons designteam heeft het logo in een nieuw jasje gestoken. Een frisser font, dat door zijn rondingen en dikte een sympathieke en tevens stoere uitstraling heeft gekregen. Het beeldmerk is veranderd in een stropdas, wat de subtiele connectie met het horecavak legt. Door de abstracte vorm heeft het ook iets weg van een diamant, wat de kwaliteit van de dienstverlening en medewerkers weerspiegelt.

De rebranding van de huisstijl is gericht op het aanspreken van de jonge doelgroep van 18-22 jaar. De oorspronkelijke stijl paste niet meer bij de activiteiten en doelgroep. De keuze voor een diepe paarse kleur met lichte accenten is bewust gemaakt om op te vallen tussen de concurrentie. Deze kleur, samen met gedurfde vormen en een frisse tone of voice, geeft een jeugdige en onderscheidende uitstraling om de doelgroep effectiever te bereiken.

Een totaalplaatje dat klopt.

Wat deze samenwerking zo mooi maakt, is de mogelijkheid om de branding te integreren in alle facetten van de organisatie, van de website en app tot aan social media, het pand, drukwerk en merchandise. Overal worden dezelfde herkenbare vormen, kleuren en tone of voice toegepast. Dit garandeert niet alleen consistentie en herkenbaarheid, maar ook een bepaalde professionaliteit.

James Horeca vs. James Finance

Naast de bestaande horecatak is er ook een financiële tak onder de naam James Finance opgezet. Dit platform dient als ontmoetingsplaats voor opdrachtgevers binnen de financiële dienstverlening en studenten. Hoewel we streven naar dezelfde herkenbare uitstraling als de horecatak, wilden we James Finance ook een eigen unieke look & feel te geven. Door subtiele aanpassingen in het kleurgebruik blijft James Finance direct herkenbaar als onderdeel van de James-familie.