Schouten Energy

Van Schouten Olie naar Schouten Energy

Schouten Top Cover

Al ruim 85 jaar levert Schouten Olie smeermiddelen en olie aan diverse bedrijven in Nederland. Tegenwoordig kunnen klanten ook voor laadoplossingen en duurzame brandstoffen bij Schouten Olie terecht. De huidige (visuele) merkidentiteit en positionering sluit hier niet goed genoeg bij aan. Vandaar dat het tijd wordt voor een nieuwe naam, website en positionering.

  • De uitdaging

    De mobiliteitsbranche staat voor grote uitdagingen. Innovatie, duurzaamheid en partnership worden steeds belangrijker. Schouten Olie is een solide familiebedrijf dat bekend staat om haar flexibiliteit en uitstekende service. Dat moet zo blijven, maar hoe kun je als brandstofleverancier tegelijkertijd laten zien welke rol je speelt in de energietransitie?

  • Doelstellingen

    Schouten Olie wil haar naam en merkidentiteit verduurzamen. Letterlijk en figuurlijk. Hierbij hoort een goed beheerbare website die voor alle doelgroepen toegankelijk is en een passende huisstijl. Een uitstraling die past bij Schouten Olie als familiebedrijf en laat zien waar ze naartoe willen, maar ook niet doet vergeten waar ze vandaan komen.

  • De aanpak

    Tijdens een gezamenlijke workshop en diverse interviews brengen we de kernwaarden en doelen in kaart. Na een interne analyse, volgt een marktanalyse waarin we de doelgroep en concurrenten uiteenzetten. Hoe kunnen we Schouten op uniek positioneren waarbij we dichtbij de kernwaarden van dit familiebedrijf blijven? Dat is ons uitgangspunt.

De transitie naar Schouten Energy

Vergroenen als olieleverancier? Dat is een uitdaging. Zeker als ‘olie’ letterlijk en figuurlijk onderdeel is van je identiteit. Een nieuwe naam was daarom het eerste aandachtspunt waar we mee aan de slag zijn gegaan. Dit werd Schouten Energy. Een naam die past bij de oplossingen die Schouten biedt en de doelen die worden nagestreefd, nu en in de toekomst.

Het is voor Schouten belangrijk om te laten zien waar ze naartoe willen, zonder dat ze vergeten waar ze vandaan komen. We hebben daarom de druppel uit het voorgaande logo terug laten komen in het nieuwe logo. In deze druppel zie je een kleurverloop die de transitie weerspiegelt. Van olie naar groene energie en alles ertussenin. Vervolgens gaat de druppel over in een pijl die symbool staat voor vooruitgang. Stabiel en gestaag beweegt Schouten vooruit, waarbij ze oog houden voor alle veranderingen die de toekomst brengt.

Moving forward with better fuels.

Moving forward with better fuels. Dat is wat Schouten wilt uitstralen. De energietransitie is een voortdurend proces, waarin we gezamenlijk vooruit bewegen. Schouten draagt hun steentje bij door duurzamere alternatieve brandstoffen aan te bieden, maar wel eerlijk, betaalbaar en realistisch.

Merklancering

De overgang van Schouten Olie naar Schouten Energy kon niet stilletjes voorbij gaan. Daarom kondigden Schouten Energy dit groots aan naar haar medewerkers en klanten. Wij ontworpen diverse geschenken voor de medewerkers van Schouten Energy, helemaal in de nieuwe huisstijl. Van een bierfles tot een olijfolie etiket, allemaal met een goed verhaal.