Jimm-e is een revolutionaire manier van sporten, gebaseerd op EMS training. Dit is een bekende vorm van trainen binnen de ruimtevaart, topsport en revalidatie. Maar nog niet bij het grote publiek. Een succesvolle studio binnen zeven maanden na opening van de studio; dat was het doel!

Tijd voor de eerste stap. We ontwikkelden een naam, identiteit en positionering voor Jimm-e. Dit vormde een solide basis voor de ontwikkeling van de website, leadgeneratie en marketing automation aanpak voor de eerste studio in Zeist. Want een volle studio vraagt om naamsbekendheid en leads, véél leads. 

Highlights

  • Een toegankelijke, herkenbare naam en identiteit
  • Een eigen en unieke uitstraling van de website
  • Hyperlokale marketing en leadgeneratie campagnes
  • Marketing automation via sms en e-mail

Jimm-e: persoonlijk en uitnodigend

EMS training is een relatief nieuwe trainingsmethode. Dat heeft dus meer uitleg nodig dan een gewoon sportconcept. Dat deden we op verschillende manieren. Allereerst kozen we voor een laagdrempelige en persoonlijke naam. Daarnaast gaven we het draadloze e-pak een prominente plek op de website. Zo zie je in één oogopslag wat sporten bij Jimm-e uniek maakt. Tegelijkertijd ontwikkelden we unieke icons, waarmee we de belangrijkste voordelen van sporten bij Jimm-e op een speelse manier illustreren. Uiteindelijk maken de beelden het helemaal af. We kozen voor een fotoshoot met stralende, maar vooral échte mensen. Die zie je overal terugkomen, op de website, in campagnes en signing. Zo ontwikkelden we ook een toegankelijke en herkenbare visuele identiteit.

Jimm-e-animatie.gif

Leads, leads en nog meer leads

Lokale online leadgeneratie stond centraal in onze marketingstrategie. We wilden zoveel mogelijk mensen in Zeist kennis laten maken met Jimm-e. Via lokale Facebook en Google campagnes zorgden we voor zichtbaarheid in Zeist. Met name Facebook Lead Gen Ads zorgden voor veel aanmeldingen voor een gratis proeftraining.

Leadopvolging via marketing automation
Veel leads én drukke trainers zorgen voor een volgende uitdaging. Leadopvolging is arbeidsintensief en vaak het meest succesvol als je snel reageert. Daarom ontwikkelden we een geautomatiseerde nurtureflow met sms'jes en e-mails. Mensen ontvangen gedurende een aantal dagen gepersonaliseerde sms’jes en e-mails. Daarin vertellen we over de voordelen van sporten bij Jimm-e en moedigen we mensen aan om zelf een proeftraining te plannen in de online agenda. Gemakkelijk voor potentiële leden én een beter resultaat uit online leadgeneratie. 

Mockup Jimm-e

Teamwork makes the dream work

We werken het liefst in multidisciplinaire teams. Zo ook voor Jimm-e. Design, product, marketing; vanuit alle invalshoeken benaderen we de ontwikkeling van een merk en marketing strategie. Want wat heb je aan een mooie website zonder te kijken naar de marketingstrategie? Uiteindelijk is je website een commercieel instrument. Vanaf het begin werken onze designers, developers en marketeers samen aan de ontwikkeling van het merk en de website. Gedurende het hele proces blijven we als team in gesprek, ook face-to-face. Zo zetten we een merk neer wat klopt op alle vlakken én resultaat oplevert. En dat zie je terug. Een uitstraling die past bij Jimm-e en het concept goed uitlegt. Maar ook voldoende conversiemogelijkheden in iedere fase van de customer journey. Door voortdurend te testen welke conversiepunten werken, blijven we de conversie verhogen.

Wil jij weten hoe we voor jou een uniek en persoonlijk merk ontwerpen en geautomatiseerde leadgeneratie kunnen inrichten? Kom een keer kennismaken!

Let's meet

Het Jimm-e team

Meer weten? Wij helpen je graag!

Paul Martina

Paul Martina

Creative director

+31 6 44 62 71 36 paul@digitallayers.nl

Jelle Althuizen

Jelle Althuizen

Marketing director

+31 6 53 71 04 29 jellealthuizen@leadbouwers.nl

Jelle Streefkerk

Jelle Streefkerk

Front-end Developer

+31 24 302 00 15 jelle@bluenotion.nl

let's work together

Stuur ons een mailtje

info@digitallayers.nl

Of als je liever belt

024 - 20 22 673

Ben je een echte doorpakker?

let's meet