In een snel veranderend werklandschap, gedreven door de opkomst van hybride werken, was een herpositionering noodzakelijk. Het nieuwe platform nxtoffice.nl moest de overgang maken van een traditionele hardwareleverancier, naar hét online platform dat oplossingen biedt voor de moderne werkplek. Wij kregen de opdracht om de splitsing met IT-partner KNNS helder te maken en een krachtige merkidentiteit neer te zetten.
De belangrijkste uitdaging lag in het duidelijk scheiden van de merken KNNS (IT-infrastructuur) en het nieuw gelanceerde Nxtoffice. Daarnaast moest de perceptie van de doelgroep verschuiven van losse producten naar complete oplossingen voor de hybride werkplek. Dit vereiste een aanpak die zowel online als offline de focus op innovatie, kwaliteit en service kon waarmaken.
Onze doelstellingen waren drieledig. Ten eerste; een merkpositionering creëren die Nxtoffice neerzet als autoriteit op het gebied van slimme werkplek-, vergader- en netwerkoplossingen. Ten tweede; een consistente tone of voice (kundig en persoonlijk) implementeren die het innovatieve en servicegerichte karakter benadrukt. En ten derde; de basis leggen voor een krachtige marktlancering die de ambitie om een nationale top 3 speler te worden, direct zichtbaar en voelbaar maakt.
We focusten op het bouwen van een toekomstbestendig en oplossingsgericht merk. We positioneerden Nxtoffice als de gids in het complexe landschap van hybride werken. We deden dit door hun diensten te vertalen naar concrete voordelen. Het totaal werd ondersteund door de beloftes 'altijd innovatief', '100% kwaliteit' en 'optimale service'.
De visuele identiteit is ontworpen om de belofte van innovatie en kwaliteitduidelijk te maken. We kozen voor een kleurenpalet dat autoriteit (nxt blue) combineert met de energie van de toekomst (nxt green). Het strakke, minimalistische logo met de voorwaartse pijl symboliseert de focus van nxtoffice op 'next level' oplossingen en vooruitgang. Deze moderne, cleane uitstraling werd doorgetrokken naar de website en alle campagnebeelden. Deze visuele identiteit is de belichaming van de kundige en adviserende tone of voice.
In de campagne lag de focus niet op de hardware zelf, maar op de oplossing die het biedt. We ontwikkelden krachtige, herkenbare koppen zoals "From now. To next." en "De nieuwe generatie werkplek is hier" om de ambitie van het merk te vangen. De kernboodschap werd vervolgens opgesplitst in de drie pijlers; vergaderen, werkplekken en netwerk. Hierbij werd veel nadruk gelegd op herkenbare uitdagingen, zoals de billboard uiting "Zien jullie mijn scherm?". Hierdoor wordt Nxtoffice door de doelgroep geassocieerd met het ontzorgen van de moderne werkende mens.
Om de positie als autoriteit in de markt verder te verstevigen en een duidelijke bold statement te maken, lanceerden we een nieuwe campagne. Deze keer onder de noemer "Not your average office". Met deze creatieve en gedurfde communicatie werd de ambitie om op te vallen in de markt direct gerealiseerd. De campagne was strategisch gericht op sleutelpersonen binnen het MKB. Het had een dubbel doel: het versterken van de positionering én het direct genereren van leads, wat een boost gaf aan de webshop.
Om de kernwaarden op een unieke manier te verankeren, initieerden wij een strategisch partnership met topsportster Lieke Klaver. Zij belichaamt de kernwaarden die nxtoffice in de markt wil zetten: snelheid, kracht en de focus op het hoogst haalbare resultaat. Haar prestaties en drive sluiten naadloos aan bij de innovatieve belofte van nxtoffice. Daarnaast is er een samenwerking met N.E.C., waardoor de naam van nxtoffice zowel in het stadion als in het business netwerk van de club prominent aanwezig is. Deze sportmarketingstrategie fungeert als een krachtige brand accelerator, die de nationale zichtbaarheid vergroot. Het versterkt, via de gedeelde topsportmentaliteit, de ambitie van nxtoffice om de 'toekomstmakers van de moderne werkplek' te zijn.
Om de landelijke ambitie waar te maken, implementeerden we een strategische mix van online en offline kanalen. Deze zijn gericht op de geografische hotspots van de doelgroep. De sterke visuele branding was de basis voor conversiegerichte social media campagnes, terwijl de billboardcampagne de merkbekendheid lokaal en regionaal snel vergrootte. Online content, zoals de "Nxtoffice Insights" sectie, positioneerde het merk als een adviserende partner die dieper ingaat op trends en veiligheid, essentieel voor IT-managers.
De website en de campagne-elementen zijn strategisch ingericht om conversie te maximaliseren door middel van advies en engagement. Vanuit de social media posts en display ads werden bezoekers naar landingspagina's geleid waar ze direct advies of een demo konden aanvragen. De duidelijke iconen en de prominente contactinformatie op de website versterken de kernwaarde op het gebied van service. Door content, zoals de gids, aan te bieden tegen leadinformatie, wordt er ondertussen een kwalitatieve database van geïnteresseerde MKB- en Mid Market professionals opgebouwd.