Fooks is een uniek en compleet personeelsplatform voor retail en horeca, met gebruikers door heel Nederland. Roosters maken, uren registreren, verlof aanvragen, verzuim bijhouden, contracten opstellen; je doet het allemaal met Fooks.
 
De uitdaging voor Digital Layers? Het bouwen van een compleet platform en app, die werken voor ondernemers en haar medewerkers! Een app die er goed uitziet, maar ook zo veel mogelijk personeelsprocessen automatiseert en integreert. Dat is niet het enige. In lijn met de huisstijl maakten we ook een gloednieuwe website die het bijzondere verhaal van Fooks vertelt. Met de inzet van de juiste marketingtools is het bovendien een echte leadgeneratie website.
 
Highlights
High performance (web) applicatie
Website & conversie
Online leadgeneratie

 

 

Design

Web & app design
Animaties

 

Techniek

Web development
App development
Koppelingen met diverse systemen
 

 

 

Marketing

Strategie
Zoekmachineoptimalisatie
LinkedIn & Google Ads campagnes
Online leadgeneratie
Inbound marketing & sales

 

Altijd ‘App’ and running

Met ruim 3200 app gebruikers, 7500 medewerkers en 500 bedrijven die gebruik maken van Fooks is het platform altijd up and running. De (web)app kent bovendien verschillende piekmomenten. Aan onze codeduikers de taak om te zorgen dat deze high performance app technisch goed in elkaar zit en veilig is. Diverse koppelingen en features zorgen ervoor dat het echt een alles-in-1 platform is, waarbij ook processen zoals verloning en digitaal ondertekenen geautomatiseerd verlopen. Een slim design draagt bij aan het gebruiksgemak en push notificaties verhogen de betrokkenheid van medewerkers.

goede_mockup_tellie.png

Website gericht op leadgeneratie 

Fooks wilde de gratis app graag uitlichten op de website, maar ook overige diensten zoals payroll en salarisadministratie, met als uiteindelijk doel: meer leads genereren. Met die opdracht ging Digital Layers aan de slag. Vanuit strategie is gewerkt aan een heldere menustructuur en conversie optimalisatie. Zo werd de gehele ‘aanmeldflow’ voor een gratis account onder de loep genomen. Met als resultaat een sterk vereenvoudigd aanmeldproces dat geleid heeft tot een stijging van het aantal nieuwe aanmeldingen met 115%. Een uniek webdesign met animaties zorgt voor de finishing touch en draagt bij aan het succes van de website.

Mockup Fooks

Marketingmix van A tot Z

Fooks is ontstaan vanuit jarenlange ervaring in payrolling en HR advies, maar is op zichzelf een relatief nieuw product. Een nieuw product boordevol ambitie, werk aan de winkel voor Digital Layers. Ons marketingteam heeft de tanden gezet in deze uitdaging en heeft een complete inbound marketing strategie ontwikkeld, met als doel Fooks te positioneren als dé partner op het gebied van personeel en payrolling voor de horeca- en retailondernemer. Het resultaat: een gouden combinatie van strategie, marketingcampagnes en sales. De inzet van de campagnes op Google, Bing, LinkedIn, Facebook en Instagram heeft geresulteerd in een stijging van het aantal gebruikers op de website (24% meer traffic), meer leads (115%) en een stijging van het conversiepercentage (met 75%). Bovendien heeft het aanscherpen van de content geleid tot een betere vindbaarheid in zoekmachines: een top 3 positie in Google voor de belangrijke zoekwoorden.

 

Let's meet

let's work together

Stuur ons een mailtje

info@digitallayers.nl

Of als je liever belt

024 - 20 22 673

Ben je een echte doorpakker?

let's meet