Iedereen kan hardlopen; dat is het uitgangspunt van Stryve. Team Stryve helpt hardlopers om hun dromen na te jagen en grenzen te verleggen door (medische) kennis te delen met Stryve members. Het doel is om iedereen gezond en met plezier, sneller, langer of makkelijker te laten hardlopen. 

Team Strive wil hun ervaringen en kennis overdragen naar het grote publiek. De uitdaging voor Digital Layers? Een naam, identiteit en positionering ontwikkelen passend bij de missie van team Stryve om dit doel werkelijkheid te laten worden. 

Highlights

  • Een toegankelijke, herkenbare naam en identiteit
  • Een eigen en unieke uitstraling van de website 

 

Techniek

Website

Marketing

SEO optimalisatie
Strategie

 

 

Stryve: start, drive, active!

De eerste stap is het bedenken van een sterke naam en het bouwen van een herkenbare identiteit. Denken, schetsen, brainstormen en de naam Stryve is geboren. Stryve is een samenstelling van de drie woorden ‘start’, ‘drive’ en ‘active’. Deze drie stappen samen vormen ‘the Stryve way’: gezamenlijk je doelen opstellen (start), werken aan je persoonlijk schema (drive) en hardlopen, waarbij Stryve je ondersteunt van A tot Z (active). Daarnaast is Stryve een verwijzing naar het ‘Strive’, wat ‘streven’ betekent in het Nederlands. Dit sluit perfect aan bij de missie van Stryve, namelijk hardlopers helpen met het nastreven van een hardloopdoel. 

logo.png

Moving on

De volgende stap is het ontwikkelen van een beeldmerk en een bijpassende huisstijl. We bedenken de tone of visual, kleurgebruik en stijlelementen. Het stijlelement wat kenmerkend is voor Stryve is ‘the movement’. Deze movement is terug te zien in zowel de header en de footer van de website en kan ook worden ingezet om het beeld kenmerkend te maken voor Stryve. Ook in het kleurgebruik zit movement; de groene kleur fades van donker naar licht, wat zorgt voor een herkenbare look. Dit beeldmerk, in combinatie met de kleuren groen, zwart en wit, geeft Stryve een eigen, kenmerkende huisstijl. 

 

Mockup Stryve

 

Een supersnelle website

Bij deze nieuw naam en merkidentiteit hoort natuurlijk ook een supersnelle website in dezelfde huisstijl. De focus van de website ligt op de werkwijze van Stryve en de 3 pakketten die ze aanbieden. Daarnaast wordt het Stryve team uitgelicht op de homepage, om direct zichtbaar te maken welke trainers in het Stryve team zitten. Om het plaatje compleet te maken, is het marketing team aan de slag gegaan met SEO optimalisatie zodat iedere hardloper Stryve weet te vinden. Daarom hebben we verschillende losse dienstenpagina’s gemaakt. Op deze manier zijn de pakketten beter vindbaar én vallen ze op op de website. 

 

Let's meet
Styve-screen-1.jpg
Stryve-screen-2.jpg
Stryve-screen-3.jpg
Stryve-screen-4.jpg
macbook-frame

Het Stryve team

Meer weten? Wij helpen je graag!

Paul Martina

Paul Martina

Creative director

+31 6 44 62 71 36 paul@digitallayers.nl

Anne Derks

Anne Derks

Project manager

+31 24 302 00 15 anne@bluenotion.nl

Jelle Streefkerk

Jelle Streefkerk

Front-end Developer

+31 24 302 00 15 jelle@bluenotion.nl

let's work together

Stuur ons een mailtje

info@digitallayers.nl

Of als je liever belt

024 - 20 22 673

Ben je een echte doorpakker?

let's meet